de katalysator verwijderen 

in onze camper zit een katalysator onder van fabriek af ( 1998 ) en dit staat ook op onze papieren zo.

na enige tijd gaat de motor een signaal krijgen dat die vol is en gaat de motor diesel inspuiten en wordt de katalysator zo warm dat hij alles verbrand !  ( simpel uitgelegd ) nu heb ik de uitlaat er deels van onder gehaald om de pot van de katalysator langst de boven kant open te slijpen met een slijpmolentje en dan kom je een soort steen tegen ! die vol kleine gaatjes zitten waar de uitlaat door moet en zo de roetdeeltjes tegen houd. ik heb met een oude schroevendraaier die steen stuk geslagen en verwijderd en terug dicht gelast zodat ik iets meer pk heb, ook de turbo hoort men iets beter fluiten ( minimaal ) na alles terug gemonteerd te hebben trekt hij iets beter op en op de keuring zegt niemand iets ook al meten ze mijn uitlaat gassen ? waarom zit dit er dan in, voor het milieu ? terwijl ik in grote steden niet mag rijden ook niet met mijn katalysator !

weg met dat ding dan en iets meer adem ruimte, ik ken mensen die al jaren zo rond rijden terwijl een nieuwe veel geld kost !

ik moet ook toegeven dat ik geen computer in mijn camper heb, wel een lamba sonde maar die zit er nog steeds en meet dat alles goed is.

nu bij de auto winkel kan je met een euro 3 motor een filter kopen die 600 € kost en waar je wel een euro 4 mee krijgt + na 2 maanden terug wordt betaald door de regering ? dit zou voor lange tijd zijn want in Denemarken zijn ze er al 10 jaar mee bezig.

het enige waar ze het op de keuring aan kunnen zien is als ze aan de bovenkant van u warm uitlaat gaan voelen of het open is geweest ? ik ken zo geen gek die dat doet !  


Reactie plaatsen

Reacties

Trista Ewan
2 jaar geleden

I have a small question for you? ►►► ✅ Where can I get my prize? Here? https://u.to/pHYyHA